måndag 30 november 2009

Dagboksblad måndag 30 november 2009

Kan ju tyckas lite tidigt att summera dagen redan nu, men eftersom jag fortfarande inte är helt kurant kommer jag inte att åka in till stan och marschera med grabbarna runt Karl XII-statyn i kväll, så det kommer inte hända något mer spännande. (Kan inte låta bli att tänka på den underbara bilden där en pensionär drämmer sin handväska i huvudet på en skinnskalle som deltar i en demonstration. Jag har för mig att den bilden blev utsedd till årets bild någonting det året)

I fredags hade jag inte så mycket orka att skriva, men det finns faktiskt något värt att skriva om. Äldsta dottern fick av, fortfarande outgrundlig anledning motta ett stipendum. Stipendiet utdelades av Y´s mens club (en stödorganisation till KFUM) och hon var nominerad av sin pianolärare. Jag vet fortfarande inte på vilka grunder stipendiet delas ut, och jag har lite svårt att se att hon gjort så stora framsteg, eller blivit så duktig rent musikaliskt att det inte skulle finnas någon som nått längre. Hon har mig veterligen inte heller verkat speciellt i Y´s mens anda på något sätt. Hon har egentligen bara fortsatt att vara min dotter, och uppenbarligen kan det leda långt.

I söndags morse låg jag och slölyssnade på radio. Mannheimer och Tengby i P4. I ett inslag i programmet håller Tomas Tengby en sån där bit-för-bit-frågesport med Tina Nordström. Tomas ger ledtrådar som ska leda fram till en maträtt. Jag klarade gulaschsoppa på första ledtråden, Tina behövde ytterligare två. Och då hade jag ändå influensa. HA!!!!!!!!!!!!!! Nån nytta ska man väl ha för alla tusentals kronor jag investerat över tvåhundra kokböcker.

Dagen till ära har jag lagat min favoritlunch. Fläsklägg och rotmos. När yngsta dottern kom hem undrade hon vad det var som luktade bajs. Ungdomen nuförtiden, dom har ingen uppfostran. Tar inte deras föräldrar ansvar för nånting?

Inga kommentarer: