torsdag 12 november 2009

Dagboksblad torsdag 12 november 2009

Nä, jag blev inte sjuk. Skönt kan man ju tycka.

-Vad är det för dag idag?
-Torsdag.
-Vad är torsdag för dag?
-Mötesdag. (Om man är avdelningschef. Och det är man. I stort sett hela dagen har jag suttit i möte, och fått skit för sånt som andra borde fixa. Jag anser att en utvecklingschef ska ägna sin tid åt konstruktionsrelaterade aktiviteter och inte åt att jaga leverantörer som inte håller vad de lovad. Till sånt borde vi använda de välbetalda inköpare och inköpschefer vi har, men det tyckte uppenbarligen inte Han Som Bestämmer. (Apskaft!!!)

Kvällen var vigd åt IOGT-NTO:s traditionella tävling Pumpen. (Vill ni veta mer så läs inlägget för förra året. Där hamnar ni om ni följer denna länk) Vi tyckte det gick väldigt bra för oss. Det brukar det inte göra, men i år kändes det väldigt bra. Och för en liten stund sedan fick jag ett mejl där det stod att vi fått 55 poäng. Och det är bra!!

Nu ska jag fortsätta att arbeta. Jag ska få ihop nån jävla budget till i morgon. Man blir lätt fartblind kan jag säga. Jag får inte riktigt ihop budgeten, men eftersom det bara är runt 10 miljoner kronor som felar är det helt OK. (Vår verksamhet omsluter runt 250 miljoner kronor, och då är 10 miljoner felränkningspengar. Man förlorar ju helt perspektivet på pengar och pengars värde när man jobbar med sådana summor.)

2 kommentarer:

Karin sa...

.... a piece of cake !!!!

Hundblues sa...

Right! Och med mycket socker.