söndag 1 november 2009

Dagboksblad söndag 1 november 2009

Oops, när jag vaknade i morse var det redan november. Hur gick det till? När jag la mig igår kväll var det bara oktober, det vet jag säkert.

Vi vaknade runt 8 och drack morgonkaffe. Sedan slumrade vi till bortemot tio och samtidigt lyssnade vi på Mannheimer och Tengby på radio. Ett perfekt sätt att börja sin morgon på, i synnerhet när man bor i husvagn. Det har vi provat tidigare. Det ska bli spännande att se hur många nätter det blir i husvagnen nu under vintersäsongen. Vi har betalat 4500 kronor för att stå där fram till slutet av april. Det gäller med andra ord att få valuta för pengarna genom att vara där ofta.

Efter frukost och en förmiddagspromenad med hunden packade vi emellertid ihop oss och åkte hem. Hemmavid väntade en del göromål om man säger så. Framför allt stod hundvård på schemat. Nu har det kammats och kloklipps en del. Vi har också handlat och käkat middag, druckit kvällskaffe och tittat på en film. Filmen var Ture Sventon i London, en helt fantastisk film, och kanske i mitt tycke en av de allra bästa julkalendrarna som någonsin gjorts.

Såvitt jag kan förstå återstår nu inte så mycket mer att göra än att gå och lägga sig, så jag gör väl det då.

6 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Tiden går, snart är det jul!

Hundblues sa...

Stämmer, och kommer ni hit snart? Till Stora Stockholm kanske. Vi erbjuder helpension till mycket humana priser.

Helena o Tosca sa...

Jag ska på teater på lördagen och sen till tävlingen i freestyle på Stora Stockholm på söndagen.
Går det att fixa till nån hundvakt på nåt vis kanske?

Söt och trevlig är hon, något pussig och tjuvaktig...

Hundblues sa...

Hundvakt går säkert att fixa. Men då får du komma och bo hos oss också. Ditt trevliga sällskap över helgen är vad jag brukar kalla "humant pris" för lite hundvakt. Kom redan på fredagen vettja.

Helena o Tosca sa...

Jag ska kolla upp alla möjligheter om att komma på fredagen...
Ska ni iväg till mässan på söndagen? Så man kan tigga lite skjuts på en gång menar jag.

Hundblues sa...

Låter bra. Skjuts ska nog gå att fixa.