onsdag 11 november 2009

Dagboksblad onsdag 11 november 2009

Eftersom jag är tillförordnad avdelningschef denna vecka är det jag som håller i ledningsgruppsammanträdet. Det var idag. Och jävlar vilket bra möte det blev. Och informationsmötet till all personal efteråt blev också väldigt bra när jag ledde det.

Frampå eftermiddagen började jag känna mig lite varm om öronen och lite luddigare i huvudet än vanligt. Historien har lärt mig att detta skulle kunna vara symptom på influensa. OM det var influensa skulle jag bara bli sämre allt eftersom tiden gick. Och en utbrytande influensa kombinerat med Vespakörande är ingen bra kombination, så jag drog järnet hem. Väl hemma kände jag mig fortfarande inte ett dugg sjuk mer än just luddet mellan öronen. Men för säkerhets skull ställde jag in kvällens besök på IOGT-NTO-föreningen. Där finns det ju en del äldre och lite klena personer, och jag ville inte utsätta dom för risken att bli smittad. Sålunda ägnade jag kvällen åt att arbeta i stället. Och jag har inte blivit sämre. I alla fall inte ännu.

Inga kommentarer: