torsdag 3 september 2009

Dagboksblad torsdag 3 september 2009

Hunden är ju för jävla otrolig. Innan jag just satte mig här kokade jag lite kaffe. När jag hade hällt upp kaffet och bar in kaffekoppen till datorn, gissa vilken sovande hund som blev klarvaken och följde efter mig i hopp om att få ett kex.

Åter på jobbet efter två dagar fanns det en del att ta tag i. Kul tycker jag. Efter jobbet och middagen vidtog lite inköp inför helgen. Då jag i måndags försökte få extra mycket valuta för mina förmånspengar var jag ju tvungen att offra min gamla GPS-navigator. Därför var jag tvungen att åka och köpa en ny. Dessutom ville vi ha en liten lätt och fin platt-TV till husvagnen i stället för den stora kluns som vi hittills haft. Så det åkte vi också och köpte.

I helgen som gick lyckades jag aldrig få igång DVD-spelaren i husvagnen. Eller jo, få igång den gick bra, men att få ut bilden i TV:n fungerade inte alls. Det jag hade förväntat mig en scart-kontakt från DVD-spelaren, men det fanns det inte. Det fanns bara en kontakt som såg ut som en antennkontakt. Lite förvånande tyckte jag, men jag kopplade i alla fall in den i antenningången på TV:n, (Så kopplades ju de första videoapparaterna ihop med TV:n) men lyckades aldrig hitta rätt kanal. Idag när jag installerade nya TV:n i husvagnen funderade jag igen på varför DVD:n inte fungerade. Jag kom då på att det kanske inte var en antennkontakt från DVD:n utan en så kallad RCA-kontakt i stället. Och sepåfan, när jag kopplade in den i den ingången på nya TV:n fungerade DVD:n. Och vår gamla tjock-TV hade inte ens en sådan ingång, så för att kunna utnyttja DVD:n var detta TV-inköp nödvändigt. Nu är i alla fall både TV och navigator installerade och provkörda. Nu kan man nog med gott samvete lägga sig.




(Nu är kexet slut, och Ia gick då och la sig på min halvblöta regnjacka som ligger på¨golvet i en hög för att torka (??).)

Inga kommentarer: