måndag 7 september 2009

Dagboksblad måndag 7 september 2009

Eftersom Ia inte får vara på dagis när hon löper behövde jag inte åka och lämna hund i morse, utan jag kunde åka direkt till glasfirman som skulle byta den med plexiglas provisoriskt lagade sidorutan som slogs sönder förra veckan. Turligt nog är det inte mer än 8 minuters promenadväg mellan glasfirman och jobbet.

Jag blev kvar längre på jobbet än beräknat (så förvånande) och kom hem med andan i halsen och drog raskt ihop middag till mig och yngsta dottern, innan jag hastade vidare på möte. Mötet var kommunplanering inför Världens barn-insamlingen. De tre senaste åren har jag varit så kallad kommunsamordnare, men det uppdraget har jag avsagt mig till i år. Däremot ska jag vara med och se till att vår IOGT-NTO-förening är med och samlar pengar. Hemkommen från det mötet åkte frun och jag och handlade. (Tur att Coop forum har öppet till 10.) Efter en hundpromenad har jag nu hamnat framför datorn och ska väl sitta här ett tag till och mecka bilder.

Inga kommentarer: