måndag 28 september 2009

Dagboksblad måndag 28 september 2009

Efter en intensiv dag på jobbet var jag värd lite kulturell stimulans tyckte jag. Igår kväll noterade jag att det i kväll på vår närliggande biblioteksfilial skulle vara ett föredag om Dan Andersson, och därtill hörande diktläsning. Intressant tyckte jag att det verkade, så jag gick dit när jag kom hem från jobbet (jag jobbade till strax efter sex, så det blev inte mycket till middag). Det visade sig att man nästan lika gärna kunde struntat i föredraget. Han som pratade hade egentligen inget att säga, men en eloge för att han inte körde en födsel-till-dödsel-uppräkning. Men bra var det inte. Om man inte jämför med han som skulle läsa dikter. Det var fruktansvärt dåligt. Entonigt och tråkigt och dåligt.

Hemkommen från biblioteket har jag tittat på matakuten på TV4. Ett intressant program. Det är bara det att precis det budskap som förs fram i programmet hade jag som egna tankar för bortemot 20 år sedan, så det är egentligen inget nytt i programmet. Nu har jag suttit framför datorn en liten stund, och nu är det fantamej läggdags.

Inga kommentarer: