fredag 18 september 2009

Dagboksblad torsdag 17 september 2009

Arbetsdagen började med ett möte där jag ersatte min chef, som hade viktigare saker för sig. (Ingen ironi i det, även om det kanske låter så). På det korta mötet (2,5 timmar) hann jag bli upprörd inte mindre än tre gånger. Och det satte liksom fart på mig, så jag gick på högvarv hela dagen. Efter lunch åkte jag hem för att ta hand om hunden, som nu är inne på sin andra löpvecka. Jag tog henne på en lång eftermiddagspromenad, och när jag hade tid att tänka blev jag ännu mer upprörd över vad som hänt på förmiddagsmötet. Bortemot middagstid begav jag mig till stan (på Vespan) för att delta på ett IOGT-NTO-möte. Till det mötet hade jag verkligen fått upp farten och satt understundom liksom på nålar för det tröga tempot på mötet.

När jag kom hem satte jag mig framför datorn för att arbeta. Med hjärnan på högvarv hann jag bränna av tre mejl till arbetskamrater där jag i princip idiotförklarade deras förslag och deras möten, innan det blev dags för att sova.

Inga kommentarer: