fredag 11 september 2009

Dagboksblad fredag 11 september 2009

Denna fredag blev en besvärlig dag eftersom jag både hade en hund att ta hand om och dessutom skulle färdigställa en äpplepaj efter att jag handlat pektin. Efter frukosten blev det en hundpromenad, och sedan åkte jag till jobbet. När det närliggande apoteket hade öppnat gick jag dit för att köpa pektin. Det säljs pektin på både Konsum och Ica också, men av någon anledning är det pektinet totalt värdelöst jämfört med det man kan köpa på apoteket. Döm om min förvåning och ilska när jag fick reda på att apoteket inte längre säljer pektin. Det har liksom utgått ur sortimentet. Det är väl ett resultat av den privatisering apoteksverksamheten som drar som en jävla farsot över landet. Jag var tvungen att gå till Ica och köpa något flytande elände som dom kallade pektin.

Någon jävel (inte jag, som man skulle kunna tro) hade lagt ett möte mellan halv elva och halv ett. Jamen när fan ska man då äta lunch. Det är OK att lägga möten som slutar eller börjar klockan 12, för då kan man äta antingen före eller efter mötet, men mellan halv elva och halv ett är inte OK! Jag skickade ett surt mejl till mötesarrangören, och för att ytterligare visa mitt missnöje hade jag med mig ett smörgåspaket till mötet. Det var fem smörgåsar väl inslagna i smörgåspapper och ihopknutna med ett snöre. Detta lilla paket plockade jag upp och vecklade ut runt halv tolv på mötet.

När mötet var slut åkte jag hem för att mata och rasta hund samt färdigställa äpplepajen. Och precis som jag misstänkte gick det åt helvet att få till en vettig gelé. När pajen var bakat åkte jag i alla fall tillbaka till jobbet och fredagsfikade med mina arbetskamrater.

När jag summerar arbetsveckan känner jag mig jävligt nöjd. Både igår och idag har jag varit på möten då det talats om förbättringar vi måste göra i vårt sätt att driva projekt på företaget. Och på bägge mötena har jag med stolthet kunnat säga att de där förbättringarna har vi redan satt igång med på vår avdelning. Och detta tack vare att jag har så jävla duktig personal. (Tack Pär!)

När jag kom hem från jobbet infann sig fredagströttheten och jag somnade i soffan. När jag vaknat till liv igen lagade jag middag (lammrostbiff med råstekt potatis). Medan frun sedan promenerade hund röjde jag köket och drog ihop en sockerkaka att ha till kaffet. Sedan var det dags för Doobidoo, fika, djurpolisen, te och nu sitter jag framför datorn och ska mecka lite bilder innan det drar ihop sig till sovdags. Bägge barnen är ute och dräller på stan, men eftersom dom tillsammans med sina kamrater i UNF ikväll ansvarar för en alkoholfri musikklubb (klubb Sockerdricka) känner man sig föga orolig.

Inga kommentarer: