söndag 16 november 2008

Sådan hund sådan husse eller Man har väl en tryffelhund

I går kväll var vi ju och handlade. Så fort jag kom in i affären kände jag en omissigenkännlig doft. Det doftade tryffel. Men det kan det väl inte göra inne på Ica. Det visade sig emellertid att det kunde det visst. Inne i butiken var det demonstration och försäljning av tryffelolja, tryffelsalt, tryffelsmör, och naturligtvis färsk tryffel, inflygen från Italien på morgonen. Självklart gick det inte att gå därifrån utan något tryffelaktigt. På försäljarens inrådan köpte jag en burk tryffelsalt, och nu luktar det tryffel i skafferiet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tryffelsalt? Vad ska du salta med den smaken? För det ska väl inte bara vara för att dofta i skafferiet?

Anonym sa...

Här skulle det nog också behöva inhandlas nåt tryffel-aktigt - för att träna hunden.

Hundblues sa...

Yvone, jag ska kanske salta bruscettan (stavas det så?) eller pastan, eller varför inte potatismoset? Eller kanske något annat.

Helena du får komma hit så kan Tosca öva på att hitta vårt skafferi.

Anonym sa...

Tristan har rotat i ert skafferi i dag, undra om det var tryffelsaltet han var ute efter? Å andra sidan var han även på väg in i kylskåpet och frysen..

Hundblues sa...

Hannah, klart det var tryffelsaltet har var ute efter i skafferiet. I kylen var han kanske ute efter söndagssteken och i frysen kanske bullarna, eller i alla fall bullpappren.

Anonym sa...

Jag fick tryffelsalt i somras, men jag har liksom inte lyckats få fram smaken riktigt!! Kanske för lite tryffel i?? Ja inte vet jag!

Må gott!

Anonym sa...

Ja i ert hus finns det mycket gott man kan smaka på typ fläskfile och nybakade bullar - jag vet. Lättåtkomligt är det också.

Hundblues sa...

Tessan, ja inte vet jag vad det är för fel på ditt tryffelsalt. Kanske var det för billigt. Det här saltet hade väl ett kilopris på någonstans runt 1000 kr.

Salma du är alltid välkommen hit. Men på grund av andra hundar har vi ökat svårighetsgraden för tjyvande lagottos.