fredag 14 november 2008

Dagboksblad 14 november 2008

TGI Friday. Efter jobbet gjorde jag ett besök på Clas Ohlson och köpte en gigg för knivslipning till den slipsten jag köpte till min far när han fyllde 60. Just nu står den slipstenen hemma hos mig för våra knivar är så förbannat slöa så om man skär sig blir det en ganska otäck snittyta. En vass kniv ger en mycket finare snittyta som läker finare. Sedan var jag inne på OnOff och köpte en badrumsvåg. Huvudorsaken var givetvis inte att väga folk, utan att kalibrera mig så jag vet hur hårt jag ska pressa kaffet till espresson. Det ska pressas med 15 kg. När jag lagat mig en ganska bra espresso kunde jag inte låta bli att väga mig själv också. Vågen förklarade i ganska hårda ordalag varför jag har svårt att komma i min bröllopskostym.

Hundars intelligens slutar aldrig att förvåna mig. Idag när vi satt och åt middag var Ia och bökade under vardagsrumsbordet. Vi såg hur hon fick tag på en gammal strumpa som låg där (fråga inte varför, det får ni tala med äldsta dottern om, hör av er till mig så kan ni få hennes msn.) I stället för att som vanligt när Ia gjort ett fynd, nämligen springa och gömma sig, kommer hon fram till mig och tittar på mig. Det råder ingen tvekan om vad hon säger. -Ta hit en godis, så lovar jag att släppa strumpan!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Allt för en godis!

Hundblues sa...

Man har sådan hund man förtjänar.

Anonym sa...

Och självklart gav du henne en godis ;)

Hundblues sa...

Breezie, klart jag gjorde det. Och det är INTE att skämma bort sin hund.

Anonym sa...

Nej jag tycker inte att det är att skämma bort sin hund. Hon var ju duktig och det är ju bara bra om hon är medveten om det som hon uppenbarligen var ;) Hon kunde ju lika gärna ha sprungit iväg med strumpan.

Hundblues sa...

Precis Breezie, nästa gång kanske det är en död fågel hon har hittat, och då vill man gärna byta den mot godis.