lördag 29 november 2008

Dagboksblad 10 november 2008

Sista lördagen i november. Jag måste säga att jag är besviken på november. Denna gråa fuktiga kalla mörka höstmånad har fan inte levt upp till förväntningarna. Inte en enda dag med temperatur runt noll grader, regnet hängande i luften, dimma så man knappt ser nästippen och dagsljuset blir inte mer än ett grått töcken. JAG VILL HA RIKTIG HÖST!!! Nu går vi ju strax in i jolmiga december med puttenuttstjärnor och ljusstakar i vartenda fönster. Löjligt. Å andra sidan kan det vara rätt mysigt också.

Vi började dagen med en hundpromenad efter frukost. Två timmar blev det. Ia fick springa lös på golfbanan (tack gode gud för att dom inte spelar golf på hela golfbanan på vintern). Efter en bra stunds lösspringande tänkte vi att hon borde vara trött, så då fortsatte vi promenaden. Men trött, i helvete. Hon var stirrigare än vanligt och for fram och tillbaka som en vindrutetorkare över vägen. Under promenaden drabbades jag av ett akut behov av chokladpraliner, så när vi kommit hem och tinat upp oss med glögg var det inte mycket annat att göra än att sätta sig i bilen och åka in till stan för att handla choklad. Vi hamnades på Ejes på Erik Dahlbergsgatan. Det är inget dåligt ställe om man vill ha god choklad. Sedan åkte vi hem igen (Ja, jag vet, det är fullständigt oförsvarbart ur ett miljöperspektiv och jävla snobbfasoner att åka så långt bara för att köpa lite choklad. Men det är gott.)

Väl hemkomna satte jag en degen till saffransbullarna (N.B. saffransbullar är inte samma sak som lussekatter. Saffransbullar är som vanliga bullar men med saffran i degen, men ingen vare sig kanel eller kardemumma .

Middagsdags, utbakning av saffransbullar, TV-tittande, mera hundpromenad, mera TV-tittande och så har det blivit läggdags.

Inga kommentarer: