söndag 9 oktober 2011

Dagboksblad söndag 9 oktober 2011

Vaknade tidigt, och alldeles ensam. Det visade sig att frun hade flyttat in i äldsta dotterns rum. I alla fall såhär på morgonen. Och det eftersom hunden låg i äldsta dotterns säng. I min förtvivlade ensamhet gick jag ner och satte mig vid datorn och redigerade bilder. (Jag ligger fortfarande drygt femhundra bilder efter.)

Så småningom käkade vi frukost, och sedan åkte vi till stan. Jag hade tänkt mig en hundpromenad genom en tämligen folktom stad en tidig söndagsmorgon. Men det visade sig att stan inte var folktom, kanske framför allt beroende på att det inte längre var en tidig söndagsmorgon, utan bara en vanlig söndagsmorgon. Emellertid promenerade vi runt Riddarfjärden. Norrmälarstrand, Riddarholmen, Gamla Stan, Slussen, Hornsgatan, Bellmansgatan....... och där hittade vi ett väldigt trevligt kafé. Där fikade vi. Sedan fortsatte vi Bastugatan, och diverse andra gator förbi Skinnarviksberget, Högalid, Västerbron och så Rålis. Cirka två timmar och drygt sju km.

Hemkommen blev det lite mer bildarbete, och sedan satte jag en bröddeg, påbörjade middagen och kammade hund. Det var mycket okammat på den hunden kan jag säga. Jag höll på i nästan en timme med att reda ut eländet under Ias högeröra. Sedan var det middag. Brödbak, mera bilder, Kalle Moraeus på TV, och mera bilder. Nu drar det emellertid ihop sig till läggdags kan man säga. Och man kan konstatera att hela helgen har gått utan att jag tagit fram jobbdatorn. Det har känts skönt, men lär säkert straffa sig i morgon. Men vem fan bryr sig..........

Inga kommentarer: