fredag 14 oktober 2011

Dagboksblad fredag 14 oktober 2011

Hurra, hunden har börjat löpa igen. Det som ju gör det extra spännande är att vi under stundom har lite folk i huset som bygger om badrummet. Ia och okända badrumsbyggare är ingen bra kombination. Detta kommer innebära att man måste var hemma hela tiden när det byggs badrum. Denna vecka har de emellertid inte jobbat här så mycket, så med lite planering, framförhållning och sånt kanske det går att få ihop tillvaron de kommande tre veckorna.


I alla fall var jag hemma på förmiddagen. Satt i telefonmöte och jobbade sedan med diverse saker. Ia var måttligt road av det faktum att jag inte ägnade mig åt henne, utan bara satt med en dator i knät. Bortemot elva kom frun hem och jag åkte till jobbet. Lite lagom många möten hade jag, och när klockan var fyra var mötena slut för dagen och jag kunde åka hem. Tur det, för jag var jävligt trött. Hemkommen slocknade jag totalt i soffan. Tur att man har en handlingskraftig fru. Hon bokade bord på vår favoritrestaurang, och när jag sovit en halvtimme åkte vi dit för att käka middag. Äldsta dottern anslöt också. Det blev en osedvanligt trevlig middag, och god var den också. Sedan åkte vi hem, men på hemvägen lämnade vi äldsta dottern vid IOGT-NTO-distriktsexpeditionen, och hämtade upp den yngsta som varit där på styrelsemöte. Sedan hemåt. Nu tittar de hemmavarande på Idol, och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har hamnat framför datorn och sitter och tittar och lyssnar på youtube-klipp med den smått legendariska orgeln Hammond B3. Så småningom kanske det blir lite fika och sedan är det nog läggdags.

Inga kommentarer: