lördag 8 oktober 2011

Dagboksblad lördag 8 oktober 2011

Vaknade lagom till morgonfikat. Lite senare blev det frukost, och så begav vi oss iväg på hundpromenad. Hemkomna från den gjorde sig yngsta dottern och jag oss klara för avfärd mot stan. Hon hade kommit på att hon behövde bongo-trummor. Eller det hade hon kommit på för länge sedan, men nu tyckte hon att det blivit dags att omsätta tankar till handling. Vi besökte ett antal musikaffärer, och på DeLux Music hittade vi det vi sökte. I alla fall köpte vi trummor där. Sedan åkte hon hem, och jag stannade kvar för att fotografera. Först gick jag hem till en arbetskamrat som bor alldeles i närheten av DeLux Music, för att dricka lite kaffe. Sedan gick vi ut tillsammans med kamerorna i högsta hugg. Det är han som också går fotokursen, så vi hade en gemensam mission, att ta två bilder till tisdagens fotokurs på temat city scapes. Vi gick längs Karlbergskanalen på Kungsholmssidan, vidare upp till det tämligen nya bostadsområdet vi S:t Eriks sjukhus och tog lite bilder. Sedan över Banhusbron, Dalagatan, Vasaparken, S:t Eriksbron och så tillbaka till bilen. Jag fick de bilder jag ville ha, men om Anders fick det vete fan. Det får vi se på tisdag.


Sedan hem för att laga mat. När maten var lagad (men inte uppäten) åkte vi till golfbanan för att Ia skulle få springa lite i långkoppel. Sedan hem för att käka middag.

Kvällen ägnades först åt att titta på SVT:s mycket märkliga program Helt Magiskt, eller vad det nu heter. Jag är barnsligt förtjust i trolleri, men det programmet står jag nästan inte ut med. Det är en fånig programidé och programledarna får jag rysningar av. Men jag överlevde. Sedan drack vi kaffe och tittade på Pirates of the Caribbean.

Efter en liten stund vid datorn med dagens bilder har det nu dragit ihop sig till läggdags.

Inga kommentarer: