lördag 1 oktober 2011

Dagboksblad lördag 1 oktober 2011

Började dagen med morgonfika, och sedan masade jag mig upp och åkte till stan. Eller i alla fall till ordenslokalen för att hämta min frack. Hem och käka frukost, och därefter göra mig klar för avfärd till Uppsala där jag skulle delta på ett ordensmöte, därav behovet av att hämta fracken.


Strax före elva blev jag hämtad, och sedan körde jag till Uppsala. Han jag åkte med tyckte det var bättre att jag körde. Framme i Uppsala gick jag först en sväng på stan för att fotografera lite. Jag har ju en uppgift från fotokursen att klara av. Det handlar om gatufotografering, och jag vet inte när annars jag ska få tid till det. Jag kanske fick en bild jag är hyfsat nöjd med. Får se om jag kanske hinner ut i morgon kväll, eller möjligen på måndag.

Mötet var trevligt, men på sina ställen skulle man kunnat önska sig bättre insatser av vissa inblandade. Om jag somnar är det något som inte funkar. Jag somnar inte om det är intressant och fängslande.

Efter mötet var det mat på Flustret, och sedan hemfärd. Hemkommen blev det till att raskt byta kläder och sedan åka med fru och yngsta dotter till stan för att käka middag på restaurang Cypern. Lite tätt med måltiderna, men ibland måste man ställa upp för familjen. Det var en väldigt god middag på Cypern, så det gick ner utan problem.

Hemkomna från stan hamnade vi i TV-soffan, och började med att titta på Doobido från gårdagen, och sedan Helt Magiskt, eller vad det nu hette. Det var inte så bra som man skulle kunna hoppats på. Jag somnade helt enkelt, och väl sovit mig igenom resten av kvällen. Men jag lyckades släpa mig ner till datorn för att författa dessa rader innan jag nu går och lägger mig.

Inga kommentarer: