onsdag 26 oktober 2011

Dagboksblad onsdag 26 oktober 2011

En intressant dag på det hela taget. Jag hade tänkt jobba hemifrån hela dagen, eftersom den till stor del skulle bestå av möten. Men frun meddelade att hon skulle vara hemma lite längre på morgonen eftersom hon skulle på konferens, varför jag utan problem skulle kunna åka till jobbet och vara med på ledningsgruppen livs levandes. Så det gjorde jag. Och det visade sig vara klokt. Just denna morgon var chefen lite väl känslig på att allför många av mina kollegor närvarade via telefon. Tur att inte jag också gjorde det.

Eftermiddagen ägnades åt telefonmöte, och när yngsta dottern kommit hem åkte jag tillbaka till jobbet. Det hade bestämts att ledningsgruppen skulle ha möte mellan 19 och 21. Strax före klockan 7 ringer kassören i IOGT-NTO-föreningen och undrar var jag är. Jag hade tydligen totalt glömt bort att vi hade möte ikväll. Eller snarare, jag trodde det var nästa vecka. Men det var det inte. Fan, det är inte bra när man har för mycket att göra, men så blir det ibland. Jag är inte förvånad.

Bortemot 10 var jag åter hemma, och det blev liksom bara till att runda av kvällen innan det nu är läggdags.

Inga kommentarer: