torsdag 13 oktober 2011

Dagbokablad torsdag 13 oktober 2011

Även i natt jobbade jag för länge. Knappt fem timmars sömn innan det var dags att stiga upp. Och eftersom frun fortfarande är utflugen var det samma meck som i går morse. Men arbetsdagen var faktiskt inte lika hektisk som igår. Jag hade massor av timmar att jobba på.


Hämta hund och så hem och laga middag. Promenera hunden och därefter lite hushållsarbete. När frun är borta dansar råttorna på bordet, lyder ett gammalt talesätt. Det lär ha uppkommit för att när frun är borta är det ingen som torkar av bordet och således är det fullt med matrester och smulor, vilket drar till sig råttorna. Det hade jag att hantera, liksom tre dagars disk som hopat sig i diskhon. Jag hann precis torka disken och få in det mesta i skåpen innan frun kom hem från Polen. Då satte jag mig med jobbdatorn för att försöka få undan lite saker som blivit liggande. Det kommer, liksom tidigare kvällar troligen ta en stund, så troligen kommer det inte bli allför mycket sovande i natt heller.

Inga kommentarer: