söndag 16 oktober 2011

Dagboksblad söndag 16 oktober 2011

Vaknade så pass sent i morse så vi hoppade över själva morgonkaffet, och gick direkt på frukosten. Efter frukosten gick frun på hundpromenad och jag satte mig vid datorn för att läsa in mig på eftermiddagens övning, skriva ett brev till bröderna i ordenssällskapet och hjälpa äldsta dottern som vill justera några bilder i Photoshop.

Lite senare började jag laga middag. Inte för att den skulle ätas så tidigt, utan för att jag inte skulle hinna laga den senare på dagen. Lite mer arbete framför datorn, och så bakade äldsta dottern scones och vi fick te och scones till någon slags afternoon tea. Därefter var det dags för mig att dra till IOGT-NTO-föreningen i Södertälje. I egenskap av distritksstyrelseledamot var jag ombedd att besöka föreningen för att lyssna lite på deras tankar om sin framtida verksamhet. Det var intressant att höra och gav mig en del att fundera på.

Hemkommen från Södertälje satte jag igång i köket. Koka ris, koka äpplekräm, värma maten jag tidigare lagat samt baka en äpplepaj. Sedan käkade vi middag. Medan frun därefter promenerade hund vidtog helgens första arbetspass framför jobbdatorn. Det varade lagom till dess att hundens klor skulle klippas och en tova i skägget skulle redas ut. När det var gjort var det lagom tid att fika och titta på Kalle Moraeus på TV. Sedan tillbaka till jobbdatorn. Men nu har jag nog gjort vad som förväntas av mig, så nu borde jag med gott samvete kunna gå och lägga mig. Det tänker jag i alla fall göra.

Inga kommentarer: