lördag 15 oktober 2011

Dagboksblad lördag 15 oktober 2011

Denna dag borde man framför allt ägnat åt att samla in pengar till världens barn. I synnerhet i egenskap av IOGT-NTO-ordförande borde man gjort det, eftersom IOGT-NTO tillhör de föreningar som får mest till sina projekt från insamlingen. Om jag minns rätt är det endast Röda Korset och Rädda Barnen som får mer. Och då borde alla IOGT-NTO:are gå ut på gatorna och samla pengar. Men jag kände att jag inte orkade det. Veckan har varit alltför ansträngande. I stället, medan frun promenerade hunden (efter morgonfika och frukost) åkte jag och handlade. Sedan körde jag Vespan in till stan för att lämna den på service, och frun hämtade mig med bilen. Sedan kopplade vi husvagnen och drog iväg till Malmköping, där den ska stå på vinteruppställning. Vi hade tänkt käka lite korv och fika lite innan vi åkte hem, men det visade sig att vi hade glömt el-sladden så vi kunde inte ansluta husvagnen till eluttaget, och batteriet var tomt, så det var inge roligt att stanna kvar i vagnen. I stället satte vi full fart hemåt, men käkade lite på restaurnag Gyllene Måsen, i brist på korven i husvagnen. Sedan hemåt. Och laga middag.


När middagen var uppäten gjorde sig äldsta dottern och jag oss klara för att åka till Stampen och lyssna på lite god musik. Bandet The Jukebox skulle spela, och dom spelade Rockabilly. Eller något liknande skulle det visa sig. Det var mest gammal hederlig Rock'n'Roll med tyngdpunkt på just Rockabillly. Det var ganska småtrevligt. På vägen hem blev det fyllekorv på Norra Bantorget. Korvkiosken hade också glass han ville bli av med, så vi fick varsin glass på köpet. Nu är vi hemkomna och det är läggdags.

Inga kommentarer: