söndag 2 oktober 2011

Dagboksblad söndag 2 oktober 2011

Vaknade i tid för en morgonfika, och senare lite frukost. Frun åkte därefter tillsammans med sin syster och Ia till skogs för att promenera. Jag ägnade förmiddagen åt bildredigering. När frun kom tillbaka åkte vi och handlade, och sedan kunde jag sätta en bulldeg. Det är ju kanelbullens dag på tisdag, men då hinner jag inte baka. Sedan satte jag en bröddeg, och tänkte sätta ytterligare en, när bullarna jäst klart. Koka fläsklägg och göra chokladmousse hann jag också med.

Kamma hund stod också på programmet. Eller snarare hundhaka. Jävlar vad den var tovig. Nu är den lite bättre.

Middag lagades det samtidigt som bullarna bakades ut. När middagen var uppäten skulle jag sätta nästa bröddeg, men upptäckte att det skulle vara filmjölk i brödet jag tänkt baka. Jag hade bara filmjölk smaksatt med blåbär, och det kändes inte helt OK, så det blidde inget mer bröd. I stället diskade jag. Och så tittade vi på TV och drack kaffe och åt de nybakade bullarna.

Nu har jag röjt undan de sista bakresterna, kokat te och smakat på det nya brödet. Det blev gott. Nu ska jag antingen pilla på lite bilder eller också ska jag gå och lägga mig och läsa. Får se vad som händer när jag reser mig upp.

2 kommentarer:

Avataria sa...

Alla bloggar jag läst är nerlagda, utom din och Coz. Kul att du orkar hålla ångan uppe! Min egen är ju också död...

Hundblues sa...

Jag vet att jag har några läsare, och för deras skull skriver jag. Och jag har också märkt att jag ett flertal gånger haft nytta av att kunna gå tillbaka och läst vad som hänt ett visst datum, eller kunnat leta reda på när något hände. Och det är nog den främsta orsaken till att jag fortfarande skriver. Annars är ju FB rätt bra