lördag 29 oktober 2011

Dagboksblad lördag 29 oktober 2011

Vaknade lite sent, så något morgonfika hanns inte med. Frukost på direkten, och sedan ut på shoppingtur. Primärt skulle en elkabel för utomhusbruk köpas. Liksom lite proviant. När dessa inköp var avklarade åkte jag hem, och så gjorde vi oss klara för att åka till husvagnen.

Framkomna blev det fika och sedan promenad runt stan. (Down-town Malmköping är inte att leka med.) Sedan hem för att jobba. Jag hade att skriva en månadsrapport, vilket tyvärr är väldigt tidskrävande. Och ansträngande. Jag blev så trött att jag var tvungen att gå och lägga mig för att vila en liten stund. Men det var något som kändes konstigt i sängen. Efter en stund kom jag på vad felet var. Det saknades en bäddmadrass. Fan, förutom klimatanläggning snodde dom alltså bäddmadrassen. Som tur är kan vi ta den bäddmadrass som vi brukar använda när vi gör om sittgruppen till säng, så det ordnar sig i natt.

Så småningom blev det tid att laga middag, och efter den ytterligare lite månadsrapportskrivande. När den var klar var det filmtajm. Vi tittade på Mon Onkel, en klassist Tati-film. Vi har också hunnit med både kvällsfika och kvällsmat, och nu ska vi bara promenera hunden en sista gång innan det är läggdags.

Inga kommentarer: