lördag 19 mars 2011

Lördag 19 mars 2011

Började dagen som sig bör med en hundpromenad. Tog såklart med mig den nya kameran. På golfbanan mötte vi osedvanligt många hundar, och framför allt osedvanligt många lagotto. Solen sken och det var väldigt trevligt. Hemkomna käkade vi frukost, och så tittade jag lite snabbt på bilderna jag tagit på golfbanan, och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad. Jag har varit lite förundrad över att min gamla kamera inte riktigt klarat av att leverera skapra bilder på hundar i rörelse, trots att jag använt kort slutartid. Men ta mej fan om inte bilderna med nya kameran blev knivskarpa. Eller i alla fall näst intill. Troligen beror det på att den nya kameran har en något bättre autofokusfunktion. Eller MYCKET bättre.

Efter frukosten åkte vi till Malmköping för att fira helgen i husvagnen. När vi närmade oss campingen kom vi ihåg att den ju ligger i en norrsluttning, så det skulle troligen vara en del snö kvar. Det skulle det. Och den branta backen ner på campingen skulle visa sig vara lika hal som en nypolerad bandybana. Säg så här: Det går inge bra att försöka svänga med bilen på en bandybana som lutar nedåt. Det var så jävla halt att det inte ens hade gått att stå stilla i backen med handbromsen åtdragen. Men vi gick hjälp att komma loss ur snödrivan.

Full fräs på gasolvärmaren (6 kW) och värmefläkten (2kW) gjorde att det ganska snart var varmt och skönt i vagnen. Efter en fika promenerade vi till affären för att köpa Creme Fraiche till middagen. Sedan hem, och göra ingenting, och så småningom laga middag, diska, vila middag, läsa, titta på en film, läsa och så småningom blev det läggdags.

Inga kommentarer: