fredag 18 mars 2011

Dagboksblad fredag 18 mars 2011

Började dagen med en MBL-förhandling, och så fick jag reda på vem som skulle bli min nya chef. Sedan åkte jag till tandläkaren, och fick det muntra beskedet att jag ska dra ut två visdomständer, och den tredje måste opereras bort, med risk (okänt hur stor) att operationen skadar nerver, vilket får till konsekvens att jag förlorar känseln kinden och läppen. Inge bra när man ska spela munspel kan jag säga. Eller hångla.

Väl på jobbet blev det ett spännande ekonomimöte. Jag fick i uppgift att förklara vart 20 miljoner hade tagit vägen, men det hade jag ingen aning om. Jag kommer nog på något bra i helgen.

Efter jobbet åkte jag och hämtade fru och hund, lämnade av dem hemma och åkte sedan för att handla. Hemkommen lagade jag mat och sedan käkade vi toast med skagenröra, bacon- och salvialindad stekt kyckling med fullkornsris, och lite ost till efterrätt, avrundat med en espresso.

Lite genomgång av bilder från gårdagens fest, och så blev det dags för så ska det låta. Äntligen borde man säga, men efter att ha läst vilka artister som ska vara med i år, känns det inte så väldans ball. Bara moderna pop- och musikalartister. Inga skådespelare, och inga instrumentalister. Tråkigt tycker jag. Men vi får väl se hur det blir.Efter så ska det låta tittade vi på Skavlan. Sedan har jag fortsatt gå igenom bilder samt promenerat hunden. Ska sitta en liten stund till, sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: