onsdag 9 mars 2011

Dagboksblad onsdag 9 mars 2011

Tidigt som fan kom taxin för att hämta mig till flyget, och ännu tidigare ringde klockan. När vi kom fram till Göteborg snöade det. Och när vi åkte hem efter några timmars sammanträden låg det snöslask på marken.

Kvällen ägnades åt att besöka IOGT-NTO-föreningen. Kvällens föredrag handlade lite grann om hur det var att vara föreståndare på IOGT-NTO:s gamla kursgård Saxenborg. Sedan fikade vi och sedan var det dags för hemfärd. Frun påpekade det lämpliga i att inför morgondagens bilfärd till en begravning faktiskt tvätta bilen. Efter en del förhandlande gick jag med på det, så nu är bilen ren och fin.

Jag har röjt undan middagen i köket och kokat mig lite kaffe och käkat en hallongrotta. Det fick jag visserligen tidigare på mötet idag, men loge-kaffe är så förbannat äckligt. Jag funderar på att prova något jag inte gjort på länge, låta bli att plocka fram jobbdatorn och jobba lite en vardagskväll. Jag tror jag kommer att överleva det. Det är ju strax läge att lägga sig. Ska kanske bara titta på lite bilder först.

Inga kommentarer: