lördag 26 mars 2011

Dagboksblad lördag 26 mars 2011

Steg upp tidigt, klämde en morgonfika och satte full fart mot golfbanan. Efter en timmes promenad var vi åter hemma vid nioblecket (eller stavas det niobläcket?) Klockan elva var det meningen att jag skulle sammanstråla med en arbetskamrat på Skansen, för vi skulle gå en fotorunda där, så jag hade gott om tid att käka frukost och göra mig klar. Strax efter elva gjorde vi entré på Skansen. Vi började, som man alltid ska börja sina Skansen-besök, med att köpa nybakade bullar i bageriet. Sedan gick vi och fotograferade på Skansens glasbruk, köpte sotare, promenerade runt och tog lite bilder, och gick därefter till Rosendal för att fika. Där var det kan man säga, väldigt mycket folk. Men det ordnade sig, och sedan åkte jag för att köpa kaffe på Sibyllans Kaffe- och tehandel. Sedan åkte jag hem och lagade middag. Kvällen förlöpte lungt och sansat eftersom övriga familjen (förutom Ia) hade gått på bio.

Inga kommentarer: