söndag 6 mars 2011

Dagboksblad söndag 6 mars 2011

Vaknade alldeles för tidigt (begriper inte varför, men så blev det), gick upp och redigerade lite bilder, kokade morgonkaffe och fikade. Läste lite och så blev det frukost och därefter hundpromenad på golfbanan. Ett ganska beprövat koncept vid det här laget, och det funkar rätt bra.

Hemkomna blev det lite espresso och så en hel del städning. Dessutom frigjorde jag en knapp hyllmeter i en bokhylla, som var full med skit. Jag behövde den platsen till mina kokböcker. De senaste inköpen har inte fått plats i kokboksbokhyllan, utan de har legat travade på stol och skrivbord. Nu har jag ca: 5,5 hyllmeter kokböcker, men jag tror inte det räcker. Jag har några kokböcker som sänglitteratur, så jag skulle nog behöva ytterligare en halv meter om alla böcker ska få plats.

Till lunch drabbades vi av ett oemotståndligt sug efter våfflor, så det gräddades det. Sedan åkte frun, och yngsta dottern på ny hundpromenad i ett närliggande naturreservat. Och jag redigerade bilder. Och sov lite middag. När de kom hem åkte jag och handlade middag, och så var det hög tid att tillreda den. Samtidigt satte jag en bröddeg. Efter middagen blev det en sista hundpromenad till byns centrum och pendeltågsstation, ety jag behövde nytt månadskort. Hemkomna käkade vi efterrätt (fruktsallad) och tittade på Solsidan. Brödet bakades ut och så småningom började vi titta på Wallander, och drack lite kaffe till det. Nu är Wallander slut, brödet avsmakat (det smakade förbannat bra) och det är inte mycket mer att göra än att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: