fredag 4 mars 2011

Dagboksblad fredag 4 mars 2011

Började dagen med att vispa ihop en sockerkaka. Det blev ju ingen paj i går kväll, men att baka en paj klockan sex en fredagsmorgon är inte riktigt min grej. Så det blev bara en sockerkaka att ta med till fredagsfikat. Eller snarare en kardemummakaka, eftersom jag drog i en matsked kardemumma. Sedan käkade jag frukost och körde Ia till dagis och därefter till jobbet. Det var en osedvanligt lugn dag idag med nästan inga möten alls. Och jag kom iväg hemmåt i hyfsad tid också. Mötte frun vid Coop Forum, handlade mat och sedan åkte vi och hämtade hunden. Middag och så promenerade frun hund medan jag sov middag. Därefter var det dags att bege sig iväg till kvällens stora begivenhet, Sven Zetterberg på Spångafolkan. En liten sättning kallad Sven Zetterberg Trio, vilket betydde han själv och Stoffe Sundlöf på trummor och Hank Jansson på gitarr. Lite Juke Joint-feeling helt klart, och jävligt bra blev det. Hemkomna från det är det nu i princip läge att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: