tisdag 29 mars 2011

Dagboksblad tisdag 29 mars 2011

Inget ordensåtagande idag. Lägligt eftersom vi hade en heldagskonferens på jobbet med efterföljande middag. Det var såklart ingen slump, det var jag som ansvarade för konferensen, och då lägger jag den vid en tidpunkt som passar mig. En heldagskonferens med genomgång av strategier, mål, ny organisation, presentation av nya och gamla medarbetare (vi organiserar om, och jag får från 1 april ytterligare 6 personer att vara chef över), genomgång av attitydundersökning och lite sånt. Talet jag skrev i går fungerade rätt bra, och genomgången av attitydundersökningen var väldigt intressant. Jag tyckte den visade på att mina medarbetare hade en del negativa synpunkter på mig som ledare (även om de positiva definitivt dominerade), men när jag presenterade undersökningen med dessa negativa omdömen om mig sa de med en mun att det kände dom inte igen. Så hade som inte menat när dom svarade. Det var inte alls så illa. Och det var ju skönt att höra. Den efterföljande middagen var lite lustigt komponerad med ganska god. Det kändes som om köket försökte utmärka sig med märkliga kombinationer och oväntade grejer. Lite onödigt kanske tycker jag. Efter middagen åkte vi alla hem. Hemmavid har jag jobbat lite, druckit lite kaffe och sett på TV. Nu är det läggdags.

Inga kommentarer: