lördag 12 mars 2011

Dagboksblad lördag 12 mars

Började dagen med morgonfika och därefter en hundpromenad på golfbanan. Sedan åkte vi hem och käkade frukost. Sedan var tanken att jag skulle åka till stan, men det jävla huslarmet påstod att det var dags att byta batteri i någon enhet. Jag och larmet är inte kompisar, men efter några samtal till larmfirman fick jag ordning på det. Därefter åkte jag till stan. Sammanstrålade med en ordensbroder och drack en kopp espresso på Primafila på Upplandsgatan. Därefter vandrade vi bort till NK där jag köpte praliner, och sedan gick vill tillbaka mot Tegnerlunden och det väntande ordensmötet.

Efter ordensmötet hade jag och mitt promenadsällskap i uppgift att plocka undan och diska efter maten, vilket tog oss drygt en timme, så kvart i åtta kunde jag ge mig av hemåt. Det blev sen middag, egentligen snarare en suppé. När den var uppäten tittade vi på melodifestivalen. Tur att det går att spela in, och börja titta innan inspelningen är klar. (Det är andra tider nu jämfört med när man hade en VHS-bandspelare.) Våra barn var och besåg spektaklet livs levandes i Globen, och när de kom hem hade vi just slutat titta. Och sen var det inte så mycket mer att göra än att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: