tisdag 15 mars 2011

Dagboksblad tisdag 15 mars 2011

Tisdagar kan ibland på jobbet vara totalt mötesfria, och ibland förjävliga. Idag var det mitt emellan. Tur var väl det, för idag lade vi sista handen vid den reviderade budgeten. Många miljoner blev det.

Fan hade flugit i mig, så efter jobbet åkte jag till stan för att köpa mig en ny kamera. Det blev en Canon EOS 7D. Jag har länge gått och funderat på den, för jag vill ha en kamera med bättre brusegenskaper än min nuvarande. Jag tar ju en hel del bilder inomhus och jag vill i möjligaste mån slippa blixt. Sedan åkte jag hem och käkade middag.

Sedan kan man säga att resten av kvällen och halva natten ägnades åt att försöka förstå hur den där kameran fungerade. Ingen lätt sak kan jag säga. Många knappar var det. Men jag greppade nog det viktigaste.

Inga kommentarer: