torsdag 31 mars 2011

Dagboksblad torsdag 31 mars 2011

En fantastisk dag på jobbet. Jag har fullkomligt expoderat över en jävla underleverantör som helt plötsligt säger att de inte kan leverera på utsatt tid, som för övrigt är mer än två månader senare än vad de lovade när de åtog sig uppdraget. Våra inköpsansvariga är ena jävla mesar, som så fort man klagar på en leverantör, hävdar att det är vårt fel. "Deras" leverantör är det minnsann inget fel på. Jag skrev ett minst sagt upprört mejl till inköparen som ringde leverantören, och nu har det kommit så långt att vi kan få en produkt i tid, om vi går med på att försena en annan produkt. Det tyckte inköparen var OK, men det tyckte inte jag. Jag sa åt honom att han får hälsa leverantören att vi vill ha bägge grejerna i tid. Svar kommer i morgon. Jag vet inte vilket som är mest pinsamt för leverantören, att de inte kan hålla sina åtaganden, eller att de kan ändra sig bara för att jag blir förbannad. Det sista vittnar ju om en fruktansvärt dålig åtagandekultur. Om dom kan fixa det när vi blir förbannade kan dom ju fixa det utan att vi blir förbannade också. Om dom bara kände att dom hade ett ansvar skulle dom fixat det för länge sen. Morgondagen får utvisa hur det går. Efter middagen åkte vi till golfbanan för att promenera hund. Det är på upphällningen nu, snart kommer golfidioterna och intar banan igen. Efter golfrundan bakades det en sockerkaka. Den fick vi till fikat, det var gott. Nu är det läggdags.

Inga kommentarer: