lördag 5 mars 2011

Dagboksblad lördag 5 mars 2011

Tidigt morgonfika och sedan halvsova ett tag till. Frukost, och så gick fru och hund på hundpromenad tillsammans med äldsta dottern som ärades oss med en övernattning. Själv satt jag framför datorn och meckade bilder. Jag ligger som vanligt förbannat efter. Så småningom blev det dags för förmiddagsfika. Semla, inte direkt äckligt. Sedan åkte frun och jag på shoppingtur. Det blev två färgglada skjortor och två färgglada slipsar för min del, samt en bok på bokrean, en bok med texter av Thomas Tidholm. Frun köpte en blus, och en annan bok, och så köpte vi en blomsterbukett att ta med till kvällen då vi var bortbjudna.

Hemkomna fortsatte jag med bildandet medan frun gick en andra hundpromenad. Jag vilade middag och gjorde mig redo för kvällen, och när frun kommit hem och gjort sig redo åkte vi iväg till en arbetskamrat med familj. Vi brukar umgås ungefär en gång om året, för att tillsammans titta på melodifestivalen. Det gjorde vi och det var väldigt trevligt och gott.

Nu är vi hemkomna. Övriga familjen tittar på TV och jag ska mecka lite bilder innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer: