tisdag 28 oktober 2008

Dagboksblad 28 oktober 2008

-Vad är det för dag i dag?
-Tis.......äh, det där kan ni nu.

I lördags lämnade jag ju in Vespan på 100-milaservice, och idag hämtade jag ut den, och åkte sedan till ordensmöte. När jag skulle åka hem bortemot klockan 10 och kom ut på gatan tyckte jag den kändes lite snorig. Bäst att ta det lungt på Vespan, tänkte jag. Jag börjar så sakteliga rulla hemåt. Så småningom får jag syn på en sån där elektronisk termometer som sitter som reklam på en husfasad, den visar +1. Då inser jag att det nog inte är helt fel att ta det lite lungt. När jag kommer hem ser jag att termometern visar -0,2 och då inser jag att det nog var jävligt fel att över huvud taget köra Vespa. Men innan jag gick in kände jag på däcken och dom var faktist lite varma, så något slags grepp hade jag i alla fall.

På hemvägen var det också premiär för min nya reflexväst. Jag köpte den i fredags på¨en djuraffär. Den är givetvis tänkt att användas på hundpromenader, men den var både rejäl, stor och billig, så jag köpte den att ha när jag kör Vespa. Eftersom den är köpt i en hundaffär står det Dogman på ryggen. Jag funderar på att komplettera det genom att skriva Riders under. Och så rita en dödskalle under. Eller det kanske ska vara en bild av ett hundkranium. Tål att tänkas på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Farligaste vespaföraren i stan

Hundblues sa...

Jajjamensan. Ska du åka med?

ulrika sa...

Varför inte en lagotto??????

Märy sa...

..."tyckte jag den kändes lite snorig". Haha!

Hundblues sa...

Märy, begreppet snorhalt är ju ganska etablierat. Om det är snorhalt måste väl vägen vara snorig.

Ulrika, det tål att tänka på.