fredag 10 oktober 2008

Dagboksblad 10 oktober 2008

Det var lite segt att stiga upp kvart i sju i morse, efter knappt fem timmars sömn, men det var bara att bita ihop. Mötena har liksom gått i ett hela dagen. Tur att att jag hade en lunchdate inbokad med en numer avlägsen arbetskamrat. Det blev drygt en timme då vi kunde sitta och tycka synd om varandra och "klia varandra på ryggen". Sånt behöver man ibland när tempot blir för högt.

När jag kom hem efter jobbet kände jag att jag inte orkade göra någonting, allra minst laga mat, så det blev grillade revbensspjäll från Ica till middag. Himla gott. Sedan har jag sovit en stund i TV-soffan, men väcktes brutalt när Idolhelvetet bröt ut. Då tog jag mig ner till datorn i stället. Det blir väl lite fika vad det lider och sedan borde man lägga sig. Före klockan två lämpligen, för imorgon är det insamling till förmån för världens barn, och jag är ju kommunsamordnare för fanken.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om du behöver krypa till kojs tidigt ikväll, men du lägger dig väl inte före utröstningen i idol? Får du ju inte missa!!! :D

Anonym sa...

Är ni upptagna i morgon också? eller ska vi ta en promenad?

Hundblues sa...

Breezie, jag struntade högaktningsfullt i Idol.

Hannah, visst.

Anonym sa...

Ja jag har förståt att du inte gillar Idol. JAg skojade bara med dig ;)

Hundblues sa...

Breezie, jag förstod att du inte var så allvarlig i frågan.

Anonym sa...

angående promenaden.. när passar det er? på eftermidagen kommer js lillebror till oss så vi kan mest och bäst på förmiddagen

Hundblues sa...

Förmiddagen blir bra. Ska vi börja hemma hos er eller ska vi parkera bilen vid finska ambasaden?

Hundblues sa...

Och vad är förmiddag för er? 10? 11?

Anonym sa...

11 blir väl bra. vet ej vart vi ska börja.. vad tycker ni? det tar väl cirka 25-30 min att gå från oss till början av gärdet. ska man ta bilen till gärdet? jag vet dock inte vart man ska parkera däromkring..

Hundblues sa...

Antingen parkerar man vid finska ambasaden, dvs rakt fram i rondellen när Vallhallavägen tar slut vid Gärdet, eller också kan man parkera vid Djurgårdsbrunns värdshus. Eller också går man från er.

Anonym sa...

men rakt fram där valhallavägen tar slut.. är inte det gärdet? eller går det en väg där? men vi kan väl ses där vid finska ambasaden för vi måste ändå ut och motionera bilen. måste även åka och handla lite efter prommisen. Känns dock som jordens onödigaste bilåkande och lataste ;)

Hundblues sa...

Det går en väg där. Visst är det onödigt bilåkande för er. Men för oss som ändå sitter i bilen känns det rätt bra att slippa behöva gå genom hela stan. Men då säger vi Finska ambasaden kl 11 och så fika på Rosendal nån timme senare.

Anonym sa...

Deal