söndag 26 oktober 2008

Dagboksblad 26 oktober 2008

-Vad är det för dag idag?
-Söndag.
-Vad är söndag för dag?
-Brödbakar-och Te och nybakat bröd på sängendag!

Effektiva som vi är tog vi redan på morgonen hand om den extra timme vi fått till följd av omställning till vintertid. Så bortemot halv elva (som vanligt) gick vi ut på en tvåtimmars hundpromenad. Sedan var man jävligt trött kan jag säga. Så då vidtog brödbak och hundvård i en salig blandning under hela eftermiddagen. Sätta deg, klippa klor, reda päls, baka ut, sätta ny deg, rycka hår i öronen, klippa päls, baka ut, och baka av, kamma päls och så även laga mat.

Kvällen rundades av med bastubad och så självklart, nybakat bröd och te. Bättre avslutning kan man knappast tänka sig på en söndag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ni haft en bra söndag tycker jag.

Hundblues sa...

Kan man väl lungt säga Breezie, och har du bara haft det hälften så bra är det inte synd om dig heller.

Anonym sa...

Hundfix ....... hmm ......
ses vi på Stora Stockholmo tro???

Hundblues sa...

Karin helt rätt. Jag kommer bl a att bemanna rasmontern. Men vi kommer inte att ställa ut Ia.

ulrika sa...

Ursch ja helgen gick fort.....Lyckades du få brödet hårfritt? Lagottohår har ju en tendens att flyga överallt.

Hundblues sa...

Inget hundhår i brödet såvitt jag vet. Hunden klipper vi i hallen och bröden bakar vi i köket.

Anonym sa...

Behöver ni nån hjälp i montern så vet ni att vi gärna ställer upp, jag och Tosca.

Hundblues sa...

Helena, jag har ingen aning om vilka behov av hjälp vi har i montern, men en plats för dig kan jag säkert ordna.