onsdag 1 oktober 2008

Dagboksblad 1 oktober 2008

Det är trevligt att vara fackligt förtroendevald. Då kan man få åka på endagsutbilning på andra sidan stan, och vad passar väl bättre än att åka Vespa dit. Så strax efter nio grenslade jag min 300 GTI Super och drog iväg. Dessvärre var det inte mer än 30 minuters körning, men ändå. Utbildningen var i retorik, eller konsten att övertyga. Jag vill absolut inte påstå att jag är en god talare, men jag har redan läst böckerna och försöker redan tillämpa det som jag läst om. Det jag behöver nu för att bli en god talare är övning, övning och åter övning. Med feedback. Därför gav inte utbildningen mig särskilt mycket, mer än en trevlig dag. På kvällen käkade vi gemensam middag, och vissa hade fått i uppgift att hålla några korta middagstal.

Nyss hemkommen från middagen återstår bara att jobba lite innan jag får gå och lägga mid.

Inga kommentarer: