torsdag 18 augusti 2011

Dagboksblad torsdag 18 augusti 2011

En förvånansvärt lugn dag på jobbet. Bara ett enda möte inbokat. Det passade bra, för jag behövde åka hem tidigare eftersom stora delar av familjen skulle gå på Cirkus Scott på kvällen, och alla delar av familjen (utom de fyrbenta delarna) skulle äta middag på restaurang Cassi först. Så blev det också. Efter avslutad måltid satte tre av oss iväg mot Cirkustältet. Jag åkte bil och mina barn promenerade.

Det var väldigt länge sedan jag var på cirkus insåg jag. Föreställningen var bra och stundtals mycket bra. Jag har någonstans någon gång läst att cirkus är INTE underhållning för barn. Och det märker man faktiskt också. Strax före pausen var det ganska många barn som sprang omkring för att de inte orkade sitta stilla längre. Denna förställning innehöll osedvanligt mycket clowner jämfört med hur jag vill minnas att det brukar vara på cirkus. Och som sagt, vissa av dem var riktigt jävla bra.

När föreställningen var slut åkte vi hem. Jag skulle behöva sitta några timmar med att färdigställa bilder som jag kanske måste visa i helgen på den kommande Mästare Rådskonferensen. Vi förväntas prata om vår semeser, men det kan jag inte göra om jag inte också får visa bilder. Så nu några timmars bildredigering.

Inga kommentarer: