söndag 21 augusti 2011

Dagboksblad söndag 21 augusti 2011

Samma procedur som gårdagen, och konferensen började klockan 9. Med undantag för förmiddagsfika höll vi på ungefär fram till lunch klockan 12, och sedan var det inte mycket mer att göra än att åka hemåt. Vilket jag gjorde. Men jag upptäckte att halva stan var avstängd, så det var inte lätt att komma genom stan. Men efter en och en halv timme var jag hemma. Det blev till att handla middagsmat och sedan laga till den. Kycklingsoppa var beställt, och kycklingsoppa blev det. Vansinnigt god soppa om jag får säga det själv.

Sedan skulle somliga ut och springa, och jag kammade hund. Efter ytterligare någon timme eller två började diverse barn tillaga en pannkakstårta, för att fira att i morgon börjar yngsta dottern skolan igen. Eller nåt. När den pannkakastårtan äntligen var klar och sedermera uppäten var det läggdags.

Inga kommentarer: