söndag 7 augusti 2011

Dagboksblad söndag 7 augusti 2011

Vaknade till det välbekanta och så förhatliga smattrandet av regn mot husvagnstaket. Kokade morgonkaffe, och så småningom gjorde vi frukost. Och fortfarande det förbannade smattrandet mot taket. Det slutade inte regna förrän bortemot halv tre, så fram till dess satt vi i husvagnen. Drack kaffe, käkade av det godis vi inhandlat på Cloetta igår, läste böcker, löste sudoku och slösurfade lite på Internet.

Runt halv tre kom Carin, och då lagade och åt vi middag. Sedan körde jag Carin och frun till Vadstena slott, eftersom de skulle se operaföreställningen Stolthet och fördom. Kanske inte en av operavärldens mest kända och spelade verk, men är man insnöad på Jane Austen så är man. (Det var för övrigt ett nyskrivet verk.) När jag släppt av dem gick jag och Ia en sväng på stan. Man kan väl säga att det inte var världens drag Downtown Vadstena en söndagseftermiddag i Augusti när regnet hängde i luften. Precis när vi åter satt oss i bilen kom en rejäl regnskur, så lite tur hade vi. Vi åkte hem, diskade eftermiddagen (Ia skötte fördisken och jag huvuddisken), och fortsatte sedan egentligen med det vi gjort på förmiddagen, dvs Ingenting. Förutom att jag började förbereda avfärden.

Strax efter sju ringde frun och jag åkte för att hämta dem. Sedan vevade vi upp stödbenen, kopplade husvagnen och körde hemåt. På vägen släppte vi av Carin, och sedan fortsatte vi hemåt. Vi var inte hemma förrän kvart över tolv, och hemkomna hade vi att tömma och frosta av frysen som står intill värmepumpen, för i morgon bitti kommer en reparatör för att hitta och åtgärda läckaget i pumpen, och då måste han dra undan frysen. Frysen var avfrostad och klar bortemot halv tre, och sedan läggdags.

Inga kommentarer: