fredag 19 augusti 2011

Dagboksblad fredag 19 augusti 2011

En fredag som såg ut i kalendern som en fredag brukar se ut. Möten på förmiddagen nästan fram till lunch, en trevlig lunch med en trevlig arbetskamrat som det var länge sedan jag käkade lunch med, lite arbetsmöten efter lunch, fredagsfika och slutligen ett avrundande ekonomimöte. Och sedan dags att åka hem. Men hem egentligen inte mer än för att packa lite grejer och sedan åka iväg på Mästare Rådskonferens med ordenssällskapet. I år skulle vi inte så långt (förra året var vi i Rättvik, året dessförinnan i Göteborg, och ett annat år var vi i Filipstad), så jag kunde ta Vespan. Det regnade lite grann när jag åkte iväg, och det släppte nästan på bakhjulet på ett obehagligt sätt när jag körde på motorvägen. Men när jag kom innåt stan slutade det att regna, och sedan var det uppehåll hela vägen ut till Lännersta.

Vi har haft lite konferens och sedan samkväm. Det skulle bjudas förtäring till samkvämet var det planerat. Och visst, det var förtäring, men en tråkig industribakad smörgås med smaklös skinka och ost. Inget kaffebröd och inga möjligheter att göra ytterligare smörgåsar. Lite futtigt måste jag säga. Ett massa prat om till stora delar ointressanta saker blev det, och nu har vi gått och lagt oss. I alla fall somliga. Jag ska sitta här ett tag till och sedan ska jag läsa en god bok innan jag somnar. Men sen så....... då ska här sovas.

Inga kommentarer: