onsdag 10 augusti 2011

Dagboksblad onsdag 10 augusti 2011

Inledde arbetsdagen med ett ledningsgruppsmöte i sommarformat, dvs inte så långt möte. Efter lite arbete och en lunch styrde jag Vespan mot Skarpnäck och möjligheternas hus. Möjligheternas hus är en företeelse som IOGT-NTO i Stockholm ligger bakom. (Det var i egenskap av medlem i IOGT-NTO:S distriktsstyrelse jag åkte dit.) I IOGT-NTO:s strävan att hjälpa före detta missbrukare tillbaka till ett anständigt liv erbjuder IOGT-NTO kommuner, arbetsförmedling och försäkringskassa arbetstillfällen för personer som behöver arbetsträning i en second hand-butik. Denna Second Hand-butik ute i Skarpnäck är kanske en av Stockholms största och bästa, med ett väldigt stort utbud av varor till mycket humana priser. Jag, tillsammans med ordföranden och sekreteraren fick en presenation och rundvandring av föreståndaren. Allt var mycket imponerande.

Strax innan jag åkte regnade det som fan, när jag körde till Skarpnäck hölls sig regnet på en anständig nivå men när jag kom fram som det heter, öppnade sig himmelens portar totalt. Mao, jävlar vad det regnade. Men turligt nog hade det regnat klart när det var dags för mig att köra hemåt igen. Hemkommen käkade jag middag, bakade två mjuka kakor till morgondagens grillfest, och så blev det läggdags denna dag också.

Inga kommentarer: