lördag 27 augusti 2011

Dagboksblad lördag 27 augusti 2011

Tidig avfärd som satan mot Nyköping och begivenheten Hertig Karls Marknad. Det är ju inte första gången vi besöker detta, och man vet vad man får. Och man kommer tillbaka. Dessvärre hade vi inte tid att stanna så länge. På vägen hem stannade vi till hos mina föräldrar på landet (dom hade såklart också varit med i Nyköping) och fikade. Sedan åkte vi hem. Hemma hade jag att duscha och klä på mig enkel högtidsdräkt för att sedan bege mig till stan, för att där sammanstråla med svärmor, för att delta på den middag som det ordenssällskap hon är medlem i, arrangerade. Det blev en på många sätt intressant middag, med en hel den intressanta samtal med denna ordens medlemmar. Man kan väl säga att jag känner mig mer hemma i Tempel Riddare Orden än i Den Militära och Hospitallära Sankt LarzarusOrden av Jerusalem. Eftersom jag åkte Vespa till stan fick jag också åka Vespa hem från stan. Det blev en fin tur i augustinatten.

Inga kommentarer: