lördag 20 augusti 2011

Dagboksblad lördag 20 augusti 2011

Uppstigning klockan åtta för att hinna duscha och käka frukost före första konferenspasset som började klockan 9. Sedan konferens fram till 12 då det var lunch. Man kan säga att Lindström och jag aldrig varit riktigt bra kompisar, men om han hade givit fan i att ha röbetor och kapris i sin biff hade jag i alla fall kunnat stå ut med honom. Nu blev hans sällskap till lunchen inte speciellt bra. Tur att det fanns efterrätt.

Sedan fortsatt konfererande och så middag klockan 6. Rostbiff och ljummen potatissallad, det var betydligt godare än lunchen. Synd bara att det inte var någon efterätt. Det är en konstig vana som vissa kursgårdar har, att servera efterrätt till lunchen och kalla det hela för middag, och sedan servera en måltid utan efterrätt runt klockan sex som man kallar för kvällsmat.

Kvällsförtäringen bestod även idag av det äckliga industribakade brödet, men denna gång med lite godare pålägg, nämligen något spännande klet. Men inget kaffebröd så långt ögat nådde. Och samtalet denna kväll var om möjligt ännu tråkigare än gårdagens samtal. Jag begriper inte varför så trevliga människor som bröderna i övrigt är, har så förbannat tråkiga samtalsämnen att ta upp. Till exempel pengar, och pengars värde. Pengar är bland det tråkigaste jag vet. Jag säger som Monica Zetterlund i revyn Svea Hund: Gå du och knulla med Kalle BARA NI INTE PRATAR OM PEEENGAR!

Nåväl, så småningom blev det läggdags även denna dag, tyckte somliga och vi drog oss tillbaka till våra rum. Emellertid tycker jag att klockan är alldeles för lite, så jag tänker läsa ett bra tag innan jag somnar. Tror jag.

Inga kommentarer: