tisdag 2 augusti 2011

Dagboksblad tisdag 2 augusti 2011

Fortfarande är det ganska lungt på jobbet. Man fick inte direkt dåligt samvete och blev stressad för att man sträckte ut lunchen lite och åkte till Ulriksdals trädgårdskafé tillsammans med en arbetskamrat för att äta lunch. Tråkigt nog hade dom bara vegetarisk buffé, vilket ju inte är min favorit. Men det visste jag om, så det var ett val jag gjorde, att bara äta en smörgås till lunch. Och lite citronmarängpaj. Jag tror att om man tycker om vegetarisk mat var det en fantastiskt fin buffé.

Äldsta dottern behöver en ny cykel, och det har blivit lite akut eftersom hon ska åka till Gotland på söndag för att cykla där en vecka. Kvällen hade därför reserverats för att lösa detta. När vi letade lite efter olika cykelaffärer såg vi av en händelse att Cykelringen hade nattrea på cyklar. Alla cyklar reade med 40-70%. Ganska lägligt måste jag säga.

Efter middagen åkte alla utom jag och Ia iväg för att köpa kläder och skor som är lämpade att springa i, och jag satt och lekte med vår iPad. När dom kommit hem blev det dags att åka iväg till Cykelringen, och där hittade vi en cykel, till det facila priset av närmare 4500 SEK. Den köpte vi. Och så kom jag överens med försäljaren om att det bästa är nog att jag gör det jag är bra på och han gör det han är bra på, och följdaktligen monterar jag INTE ihop cykeln.

Sedan åkte vi hem och fikade och la oss så tidigt det bar gick (vilket inte var så tidigt) eftersom morgondagen skulle kräva extra tidig uppgång.

Inga kommentarer: