onsdag 30 juni 2010

Dagboksblad onsdag 30 juni 2010

Sådärja, där satt första natten i husvagn på denna semester. Det gick bra. Vaknade i morse av att det regnade som fan. Inge roligt, men jag steg i alla fall upp och kokade morgonkaffe som inmundigades i förtältet tillsammans med en god bok.

Vi gjorde oss ingen brådska att komma iväg. Dessutom ringde äldsta dottern sjukvårdsupplysningen för att höra vad hon skulle göra med sin förkylning som inte ville försvinna. Gå till vårdcentralen sa dom. Så där bokade hon tid till klockan ett. Vi åkte in till Kungshamn och promenerade medan hon var på vårdcentralen. Öroninflammation blev diagnosen. Efter besök på apoteket åkte vi till det anrika Café Olivia som ligger strax utanför Gerlesborg. Kafét är ett kulturcentrum för framför allt konstnärer som arbetar i sten. Där samlas de och umgås och käkar lunch. Stämningen är alltid väldigt anspråkslös och kaffebrödet är nästan alltid bakat på plats. Riktigt bra är det med andra ord.

På vägen hem från kafét handlade vi, och sedan hem för att lämna sjuk dotter och hund, och så tillbaka till Downtown Kungshamn. Där besökte vi diverse affärer, och sedan hem igen, för att laga middag. Kalkonfilé med tomatsås och cous-cous. Självklart ingen jävla färdigköpt tomatsås, utan den gjordes från grunden. Men med konserverade tomater dock.

Efter middagen sov jag dito medan frun diskade. När somliga sedan gick på hundpromenad tog jag med mig kamerad på fotopromenad. Makrofotografering stod åter på schemat. Dessvärre hann jag inte så mycket som jag hade velat, för rätt som det var blev det dags att gå hemåt för att kunna titta på Miss Marple på TV och dricka kvällskaffe. När mördaren var hittad var det läge för kvällsmat (det är snärjigt att hinna med alla mål, men de går om man ligger i). Kvällsmaten är nu uppäten, hunden är kissad och nu sitter jag här i förtältet med datorn. Det var lite knepigt att få fart på det trådlösa modemet. Det verkar vara dålig täckning här på campingen. Men just nu fungerar det utmärkt. Nu ska jag bar ladda in bilderna jag tog tidigare idag, så får vi se om det blivit några bilder som inte måste slängas.

Inga kommentarer: