fredag 4 juni 2010

Dagboksblad fredag 4 juni 2010

Sådärja, då var man hemkommen från ångbåtsblues. Clas Yngström på SS Blidösund. Jag och en arbetskamrat hade bestämt att detta var det bästa sättet att spendera fredagskvällen på, och det var det nog. Rent principiellt är jag lite skeptisk till Clas Yngström, eftersom han är känd som sveriges svar på Jimi Hendrix. Och om Jimi Hendrix tycker jag INTE!!. Ikväll hade han inte sitt vanliga band Sky High med, utan ett annat band, i princip rester från Chicago Express. Stoffe Sundlöf och Berra Pettersson, samt Janne Paltman, som väl aldrig var medlem av Chicago Express, men väl spelade en del med dem. Det var kanon helt enkelt.

Spännande var det också, för när klockan var 6 och de just släppt på publiken på båten (den skulle gå halv sju) ringer Anders mig och säger att han är på väg, men har glömt biljetterna hemma. Själv sitter jag vid båten och väntar. Anders byter tunnebana, springer hem, ringer efter en taxi på hemvägen, hämtar biljetterna, ut till taxin och full fart mot Skeppsbron. Och två minuter i halv sju kommer han springande med biljetterna i högsta hugg.

Nu ska jag pilla lite med bilder, sedan blir det läggdags.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hejsan svejsan
Ville bara tala om att nu har Erik Larsgården öppnat för sommaren. Nya ägare med utökad fika meny. För visst var det väl där ni stannat till nån gång ?
http://www.eriklarsgarden.se
Ha det bra

Hundblues sa...

Visst är det vi som brukar stanna där. Men ny ägare, då blir jag skeptisk. Den gamla var det väl inget fel på. Jag vet ett annat kafé (Kafé Limtorget i Lidköping) som också bytte ägare. Sedan dess går vi inte dit. Men jag hoppas att Erik Lars-gården är lika bra eller bättre efter ägarbytet. Vi får se om det ges möjlighet att prova det i år. Tack i alla fall för informationen