måndag 28 juni 2010

Dagboksblad måndag 28 juni 2010

Tidig morgon med morgonkaffe och lite senare frukost. Tråkigt nog hade bägge barnen drabbats av förkylning, så deras shoppingtur till stan gick om intet. Då blev det så att frun och jag åkte in till stan och promenerade hunden i Slottsskogen och Linnéstaden. Sedan begav vi oss mot Avenyn för att där sammanstråla med Anna, en duktig fotograf som jag lärt känna på fotocommunityn Fotosidan. Anna offrade sin lunch och åkte in till stan för att träffa oss och fika. Väldigt roligt för oss kan jag säga. När vi fikat klart åkte vi hem och lämnade hunden och åkte sedan tillbaka till stan, för att shoppa. Jag behövde ett antal sommarskjortor och frun behövde shorts, klänning eller kjol. För mig gick det bra, för frun gick det inte alls. Sedan hem och laga middag.

Efter middagen behövde jag sova, så medan frun promenerade hund vilade jag middag, och sedan försökte jag mig på en liten fototur, men det hände inget. Det blev kvällsfika och så småningom kvällsmat och därefter lite datorabete. Och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: