torsdag 3 juni 2010

Dagboksblad torsdag 3 juni 2010

Dagen började med att äldsta dottern skulle uppvaktas. Hon fyller år idag, och då passade det att bo hemma.

Höjdpunkten på arbetsdagen var väl den så kallade djupintervjun som jag skulle genomlida på grund av min ansökan om nytt jobb. Jag hade ju fyllt i en massa fåniga undersökningar tidigare, bl a ett test med en massa matematiska övningar. När dessa tester kom på tal vid dagens intervju, sa jag vad jag tyckte om sånt trams, dvs har inget med intelligens att göra, knappas någon kunskap man behöver som chef, mycket viktigare att förstå människor. Det visade sig dock att jag trots min skepsis hade, om inte alla rätt, så i alla fall högsta möjliga betyg. Både på testet för matematiska färdigheter (numerisk analys) och på testet av verbal förmåga. Och resonemanget kring testresultatet av min personlighetsanalys gick väl också hyfsat bra. Nu tror jag mig veta att det står mellan mig och en till. Vi får se vad som händer.

Kvällen har ägnats åt att sova middag, promenera hund, fika, arbeta och nu senast sitta framför datorn. I morgon ska jag vara tidigt på jobbet. Dags att lägga sig med andra ord.

Inga kommentarer: