måndag 21 juni 2010

Dagboksblad måndag 21 juni 2010

Tebax på jobbet igen. En vecka kvar till semestern, hur fan ska jag hinna med allt som jag inte har gjort? (Om kvällen får den late brått.)
Efter jobbet åkte jag till stan för att vaccinera mig FÖR makrofotografering, MOT TBE. Det törs ju inte fan ligga och kräla i gräset utan vaccinering. Det har berättats hur snabbt och smidigt det går att vaccinera sig p Wasa Vaccination. Pytt..... det var nästan en timmes väntetid. Därefter till en bokhandel för att köpa en karta över Dannmark. Om jag köper en karta över ett land vill jag ha en karta som inte bara har med vägnummer på de stora riksvägarna (en eller två siffror) utan jag vill även ha med numreringen på länsvägarna (tre siffror). Men det är ytterst sällstynt att det finns, men trot eller ej, jag hittade en sådan karta. Och så köpte jag en ny fotobok. (ja, jag vet, man kan inte läsa sig till kunskap, man måste öva också. Fast jag vill gärna tro att man kan bli en bättre fotograf bara genom att läsa en massa böcker. Det vore så mycket enklare då.)

Sedan hem och laga middag. Arbeta med något som jag inte hann på dagen, och som uppenbarligen tagit hela jävla kvällen. Fika lite och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: